Délegyháza

Önkormányzat

Szűrő
  • Ülések összehívásának rendje (2023.09.14)

    4. A képviselő-testületi ülés összehívása, vezetése

     

    21.§ (1) A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 12.§ (2) bekezdése értelmében a képviselő-testület elnöke a polgármester, aki összehívja és vezeti a Képviselő-testület üléseit. A polgármesteri tisztség betöltetlensége, illetőleg a polgármester akadályoztatása esetén az ülést az alpolgármester hívja össze.  A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén az ülést a legidősebb képviselő (korelnök) hívja össze.

     

    (2) A meghívóban fel kell tüntetni az ülés helyét és kezdési időpontját, a javasolt napirendi pontokat és előterjesztőiket. A meghívót és a nem szóbeli előterjesztéseket az ülés előtt legalább 7 nappal a képviselőkhöz, valamint a bizottságok nem képviselő tagjaihoz el kell juttatni. A képviselő-testületi ülés napirendjét lehetőség szerint 10 nappal az ülés előtt meg kell állapítani, és le kell zárni.

     

    (3) Az ülések időpontját és munkaterv szerinti napirendjét - az ülést megelőzően legalább 6 nappal – az önkormányzati honlapon és a hirdetőtáblákon el kell helyezni. 

     

    (4) A Képviselő-testület ülésére e-mail útján meg kell hívni:

    a) a képviselőket,

    b) az alpolgármestert,

    c) a bizottságok nem képviselő tagjait,

    d) a jegyzőt, a Polgármesteri Hivatal köztisztviselőit,

    e) az önkormányzat intézményeinek vezetőit,

    f) a könyvvizsgálót a véleményezési körébe tartozó témák tárgyalása esetén,

    g) a napirendi pontok érintettjeit, illetőleg

    e) szükség szerint a szakértőt,

    f) akit a polgármester megjelöl.

     

    22.§ (1) Előre nem tervezhető ügyben, ha az ülés összehívása az önkormányzat érdekében sürgős, halaszthatatlan döntést igényel, a képviselő-testület ülése külön meghívó nélkül, akár szóban, telefonon, fax üzenettel, elektronikus úton (e-mailben) is összehívható, időbeni korlátozás nélkül.


    (2) Rendkívüli ülés összehívásáról - indokolt esetben - a polgármester dönt.


    (3) Rendkívüli ülést kell összehívnia a polgármesternek

    a) a települési képviselők egynegyedének (2 fő),

    b) a képviselő-testület bizottságának indítványára.

     

    (4) Az indítványt minden esetben a polgármesterhez kell benyújtani.

     

    (5) A képviselő-testületi ülésre szóló előterjesztéseket a jegyző, illetőleg a polgármester látja el aláírásával. 

     

    23.§ (1) A megalapozott döntéshozatal, a képviselők felkészülésének segítése érdekében az ülések napirendi anyagát általában írásban kell kiadni.


    (2) Az egyszerűbb ügyekben előterjesztést nem kell készíteni. Elegendő jól megszerkesztett és világosan, egyértelműen megfogalmazott határozati javaslat, melyet a meghívóval együtt kell kiküldeni. Tájékoztató jellegű, vagy különösen egyszerű megítélésű, egyértelműen eldönthető ügyben elegendő szóbeli előterjesztés is.


    (3) Az előterjesztés két részből áll. Az első rész tartalmazza

    a) a tárgy pontos meghatározását, átfogó bemutatását, annak áttekintését, hogy a témakör szerepelt-e már korábban is napirenden (ha igen milyen döntés született);

    b) a meghozandó döntés indokainak kifejtését;

    c) az előkészítés során készült bizottsági véleményezést, amennyiben a bizottság azt korábban véleményezte. 


    (4) Az előterjesztés második része tartalmazza a határozati javaslatot, mely rendelkező részből, hatósági ügy esetén a közigazgatási hatósági eljárás szabályairól szóló törvényben foglaltaknak megfelelő részekből áll. Ha több javaslat, vagy döntési alternatíva van, azokat egymástól világosan elkülönítve kell szerepeltetni. Végrehajtásért felelős személyek vagy szervek nevét, és a végrehajtási határidőt meg kell jelölni.

     

    (5) Az előterjesztéseket elektronikus úton, e-mailben kell kiküldeni a képviselők, a bizottsági tagok, és a polgármester által megjelölt személyi kör részére. A képviselő kérésére a polgármester engedélyezheti az előterjesztések nyomtatott formában történő kiküldését.

     

    (6) Az elektronikus formában kiküldött előterjesztés átvételét 24 órán belül vissza kell igazolni.

     

    24.§ (1) A döntést igénylő előterjesztéseket a meghívóban és az ülésvezetés során is egyértelműen jelezni kell, és el kell különíteni a csupán tájékoztatásra szolgálóktól.

     

    (2) A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester vezeti. Mindkettőjük akadályoztatása esetén az ülést a jelenlevő legidősebb képviselő (korelnök) nyitja meg, majd a képviselő-testület tagjai közül a testület levezetőt választ.

     

    (3) Az ülést vezető teendői ülésenként:

    a) a határozatképesség megállapítása, folyamatos figyelemmel kísérése,

    b) a napirendre javaslattétel, a napirend kiegészítésére felhívás, napirend elfogadtatása,

    c) hitelesítő képviselőkre történő javaslattétel, hitelesítő képviselők megválasztatása.

     

    (4) A képviselő-testület a napirendi pontokat az elfogadott sorrend szerint tárgyalja.


    (5) A két ülés közötti időszak fontosabb eseményeiről szóló tájékoztatót a képviselő-testület a napirend előtti témák között - vita nélkül - tudomásul veszi, valamint szükség szerint dönt a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló beszámolók, illetőleg az átruházott hatáskörben hozott intézkedések elfogadásáról is.

     

    25.§ (1) A meghívóban nem szereplő, halaszthatatlan döntést igénylő javaslat soron kívüli megvitatása érdekében bármely képviselő, a témakör szerint illetékes bizottság az erről szóló határozatával, a polgármester, a jegyző, valamint a polgármester ellenjegyzésével bármely önkormányzati intézmény vezetője írásbeli sürgősségi indítványt terjeszthet elő.

     

    (2) Az indítványt írásban, indokolással legkésőbb az ülés kezdetéig lehet kiosztani.

     

    (3) A sürgősségi indítvány napirendre tűzéséről a testület minősített többséggel, a napirendi pontok elfogadását megelőzően külön dönt.

     

    (4) A testületi ülésen a meghívóban szereplő, valamint a sürgősségi indítvány alapján tárgyalandó napirenden kívül bármely témát csak halasztást nem tűrő esetben lehet napirendként felvenni. A napirendre történő felvételről külön, minősített többséggel határozatot kell hozni. Nem tárgyalható ilyen napirend, ha a téma előkészítést igényel, vagy tárgyalásától nem várható el a testület körültekintő és felelősségteljes döntéshozatala.

     

    26.§(1) A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan:

    a) a bizottságok nem képviselő tagjait;
    b) a jegyzőt;
    c) akit a polgármester meghívott, és tanácskozási joggal felruházott.

     

    (2) A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés meghatározott, őket érintő napirendi pontjához kapcsolódóan, a napirend előadóján kívül:

    a) a jegyző által kijelölt előadót;
    b) az önkormányzat intézményeinek vezetőit;

    c) a helyi önszerveződő közösségeke, társadalmi szervezeteket és személyeket;

    d) akit a polgármester meghívott az adott napirendi ponthoz kapcsolódóan.


    (3) Az ülésen megjelent helyi választópolgárok és a tárgyalt napirendi ponttal kapcsolatban érintett más személyek az egyes napirendek tárgyalásánál a véleményük kinyilvánítására az ülés vezetőjétől szót kaphatnak. A hozzászólás szigorúan a tárgyalt napirendhez kapcsolódhat, legfeljebb két perc időtartamot vehet igénybe. A hozzászólásra az ülésvezető ad engedélyt, de kikötés, hogy csak a képviselők, és a tanácskozási joggal jelenlévők nyilatkozata után kerülhet rá sor.

     

    27.§ (1) A tanácskozás rendjének fenntartása érdekében az ülésvezető

    a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától, illetve ismétli az általa      korábban elmondottakat, vagy a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő magatartást      tanúsít. Kétszeri eredménytelen figyelmeztetés után a szót megvonhatja, és ugyanannál a napirendnél már nem adhatja meg újra;

    b) rendre utasítja azt, aki a képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít;

    c) ismétlődő rendzavarás esetén, figyelmeztetés után a terem elhagyására kötelezi a rendbontót, és a képviselő-testület – vita nélkül – minősített többséggel dönt arról, hogy a továbbiakban részt vehet-e az ülésen, azzal a korlátozással, hogy képviselőt az ülésről kizárni nem lehet.

     

    (2) Amennyiben az ülésen a folytatást lehetetlenné tevő rendzavarás történik, az ülést a Képviselő-testület a polgármester javaslatára határozott időre félbeszakíthatja. 

    28.§ (1) Az ülést vezető az ülést félbeszakítva szünetet rendelhet el, meghatározva annak időtartamát. A szünetre bármely az ülésen jelenlevő, legalább tanácskozási jogú résztvevő javaslatot tehet.

     

    (2) Határozatképtelenség esetén, illetve a tanácskozás közben határozatképtelenné vált ülésen az ülést vezető szünetet rendelhet el, meghatározva annak időtartamát, vagy a folytatást meghatározott időpontra elhalaszthatja. Utóbbi esetben a hiányzó képviselőket, meghívottakat és a nyilvánosságot a folytatásról alkalmas módon értesíteni kell a jegyzőnek.

     

  • Zaj- és rezgés elleni rendelet (2009)

    Délegyháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének

    9A/2005.(VIII.26.)rendelete

    A zaj - és rezgés elleni védelemről

    a4/2009 (II.18.) számú és a 32/2009. (X.21.) számú 

    rendeletekkel

    egységes szerkezetben 

     

     

    Délegyháza Község Önkormányzat Képviselő-testülete a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 46. § (1) bekezdés c) pontja, 48. § (1) bekezdése, a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 85. § (1) bekezdés e) pontja, valamint a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16. § (1) bekezdése felhatalmazása alapján a zaj- és rezgés elleni védelemről az alábbi rendeletet alkotja:[1]

     

     

    I.

    Általános rendelkezések

    1.§

     

    (1) A rendelet hatálya Délegyháza Község közigazgatási területére terjed ki.

     

    ­(2) E rendelet minden természetes és jogi személyre, valamint jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetre kiterjed, akik állandó vagy ideiglenes jelleggel a község területén tevékenykednek, illetve tartózkodnak.

     

    (3) Az e rendeletben megállapított szabályokat kell alkalmazni a zaj- és rezgéskibocsátással járó szolgáltatási tevékenységet végzőkre, a szolgáltatást igénybe vevőkre, valamint a hírközlési és hirdetési célokat szolgáló berendezések üzemben tartásával foglalkozókra vagy működtetőkre.

     

    (4) E rendelet hatálya kiterjed a közterületi rendezvényekre, valamint a magánszemélyek háztartási igényeit kielégítő tevékenységekre.[2]

     

    ­(5)[3]

     

     

    2. §

     

    (1) Délegyháza közigazgatási területe zajvédelmi szempontból az alábbi övezetekre tagozódik:

    a) lakóterület

    b) üdülőterület

    c) tanyás terület

    d) mezőgazdasági, illetve

    e) iparterület

     

    (2) A község zajvédelmi övezeti besorolását a mindenkor hatályos helyi építési szabályzat és szabályozási terv tartalmazza.

     

    (3) A zajvédelmi övezetek megengedett zajszint értékeit az 1.sz. melléklet tartalmazza.

     

    (4) [4]

    (5) [5]

     

     

    3. §[6],[7]

     

    Közterületi rendezvény csak a jogszabályok betartásával, Délegyháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének a közterület használat szabályairól szóló 15/2008. (VI.17.) számú rendeletében meghatározott közterület használati engedély birtokában és csak akkor tartható, ha a rendezvény nem lépi túl a jogszabályokban meghatározott zajterhelési határértékeket. 

     

     

     

    4.§[8]

     

    (1) Az épületen belül, vagy azzal egybeépített épületben működő zajforrástól (több zajforrás esetén a zajforrásoktól együttesen) származó zajterhelés (beleértve a védendő helyiség közelében működő zajforrást is) nem haladhatja meg a zajterhelési határértékeket.

     

    (2) A lakóépületben, és a hozzá tartozó közösségi és közös használatra szolgáló helyiségekben és területeken is be kell tartani a zajvédelmi szabályokat, valamint társasház esetén a társasházról szóló törvény előírásait. 

     

    (3) A lakóépületben a zajos technológiák (pl. falvésés) huzamosabb ideig, valamint a kertépítéssel és fenntartással kapcsolatos zajkeltő tevékenység (pl. motoros fűnyírás és fakivágás, kert traktor működtetése)

    a)      hétköznapokon 7 óra és 19 óra között,

    b)      hétvégén és ünnepnapokon 9 óra és 15 óra között végezhető, kivéve közterületen, ahol

    ba)       hétköznapokon 7 óra és 20 óra között,

    bb)       hétvégén és ünnepnapokon 8 óra és 15 óra között végezhető, minden más időszakban tilos.

     

     

    II.

    Eljárási szabályok[9] 

    5. §

     

    (1) A közterületi rendezvények, valamint a (2) bekezdésben foglalt kivétellel a magánszemélyek háztartási igényeit kielégítő zajkeltő tevékenységek megkezdése előtt a külön jogszabályokban előírt engedélyezési és bejelentési kötelezettségek megtartása mellet a zaj- és rezgésforrás üzemeltetője a tevékenység megkezdését Délegyháza Község Polgármesterének köteles bejelenteni. [10]

     

    (2) Nem kell bejelentést tenni, ha

    a)   a tervezett zajforrás hatásterületén nincs védendő terület, épület vagy helyiség,

    b)   a tervezett zajforrás hatásterületének határvonala a számítások, illetve mérések alapján a zajforrást magába foglaló telekingatlan határvonalán belülre esik és a telekingatlant a zajforrás üzemeltetőjén kívül más személy nem használja.[11]

     

    (3) A rendeletben előírtak nem vonatkoznak a honvédség, MÁV, illetve kommunális, tűzoltóság, rendőrség, polgári védelem, mentők, helyi polgárőrség, valamint rendkívüli események alkalmával szolgálati feladatot ellátó szervek tevékenységeire.[12]

     

     

    6. §

     

    (1) Azon üzemeltetőt, aki berendezését engedély nélkül üzemelteti, a jegyző kötelezi tevékenysége azonnali beszüntetésére.

     

    (2) Aki berendezését az engedélytől eltérően üzemelteti, annak engedélyét - a hatályos jogszabályi keretek között - vissza kell vonni.

     

    A rendelet hatálya alá tartozó létesítményekben folytatott tevékenységből eredő zajszint megállapításánál, illetve a létesítményekben használt hangosító berendezés működésekor a lakó - vagy intézményépület homlokzata előtt a szabadban 2 m távolságban, az épületek közötti emberi tartózkodásra, pihenésre szolgáló terület(ek) közepén és határán mért zajterhelési értéket kell figyelembe venni.

     

     

    III.

    Záró rendelkezések

    8. §

     

    (1)    Ha jogszabály másként nem rendelkezik, szabálysértést követ el, és 30.000,- Ft-ig terjedő pénzbírsággal sújtható aki e rendelet 3. §-ának a közterületi rendezvényekre vonatkozó rendelkezéseit, 4. § (1) – (3) bekezdésének a magánszemélyek háztartási igényeit kielégítő tevékenységekre vonatkozó rendelkezéseit, valamint 5. § (1) bekezdésének a bejelentési kötelezettséget előíró rendelkezéseit megszegi.[13] 

     

    (2) [14]

     

    (3) [15]

     

    (4)    Jelen rendeletet a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény, a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény, az üzletek működésének rendjéről, valamint az egyes üzlet nélkül folytatható kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 133/2007. (VI.13.) Korm. rendelet, a környezeti zaj és rezgés elleni védelem egyes szabályairól szóló 284/2007. (X.29.) Korm. rendelet, valamint a környezeti zaj- és rezgésterhelési határértékek megállapításáról szóló 27/2008. (XII.3.) KvVM-EüM együttes rendelet szabályaival, valamint a vonatkozó jelenleg hatályos jogszabályokkal együtt kell alkalmazni.[16]

     

    (5) E rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, kihirdetéséről a SZMSZ szerint a jegyző gondoskodik.

     

     

    Délegyháza, 2005. augusztus 23.

     

    Bulyáki Antal

    Polgármester sk.

     

    Bánfalvi Sándorné

    Jegyző sk.

     

    Kihirdetve: Délegyháza, 2005. augusztus 26.

    Bánfalvi Sándorné

    Jegyző sk.

     

     

    Egységes szerkezetbe foglalva:

    Délegyháza, 2009. október 19.

    Dr. Kriston István

    Aljegyző

     



    [1] Módosította a 4/2009. (II.18.) rendelet 1. §-a.

    [2] Módosította a 4/2009. (II.18.) rendelet 2. §-a.

    [3] Hatályon kívül helyezte a 4/2009. (II.18.) rendelet 2. §-a.

    [4] Hatályon kívül helyezte a 4/2009. (II.18.) rendelet 3. §-a.

    [5] Hatályon kívül helyezte a 4/2009. (II.18.) rendelet 3. §-a.

    [6] Módosította a 4/2009. (II.18.) rendelet 4. §-a.

    [7] Módosította a 32/2009. (X.21.) rendelet 1. §-a.

    [8] Módosította a 4/2009. (II.18.) rendelet 5. §-a.

    [9] Beiktatta a 4/2009. (II.18.) rendelet 6. §-a.

    [10] Módosította a 4/2009. (II.18.) rendelet 7. §-a

    [11] Módosította a 4/2009. (II.18.) rendelet 7. §-a.

    [12] Számozását módosította a 4/2009. (II.18.) rendelet 8. §-a.

    [13] Módosította a 4/2009. (II.18.) rendelet 9. §-a.

    [14] Hatályon kívül helyezte a 4/2009. (II.18.) rendelet 10. §-a.

    [15] Hatályon kívül helyezte a 4/2009. (II.18.) rendelet 10. §-a.

    [16] Módosította a 4/2009. (II.18.) rendelet 11. §-a.

     

     

    <- Vissza

SJ Sticky Any Module

Széchenyi Terv Plusz logó

Keresés

Bejelentkezés

A regisztrációval Ön elfogadja a regisztrált felhasználókra vonatkozó szabályokat, melyet a Fórum oldal, Szabályzat fülre klikkelve olvashat el.

Közadattár

ISO 14001

Környezetvédelem

Délegyháza környezetvédelmi programja

Copyright © 2013. All Rights Reserved.